Vi gør det, der kan være svært at gøre, når man selv er del af arbejdsmiljøet og af det der sker.
Svært fordi man ikke både kan være jævnbyrdig del af dialogen og styre den samtidigt.
Svært fordi det kan være sårbart ikke at vide hvilken vej dialogen går, og fordi det kræver mod at dele sine oplevelser og perspektiver med andre det vedrører.
Men det er netop den uforudsigelighed og mod, der karakteriserer en god dialig; en særlig slags undersøgende, uforudsigelige og risikofyldte samtaler, hvor sandheden eller den bedste løsning ikke er givet på forhånd.
Vi planlægger processen sammen med jer og faciliterer selve dialogen efter en struktur, som vi ved virker.
Undersøgelse af medarbejdertilfredshed (MTU)
Vi skaber en tryg ramme og faciliterer en struktureret dialog mellem medarbejdere om samarbejde, trivsel og behov på jeres arbejdsplads.
Fælles udarbejdelse af handleplaner (HP)
Handleplaner som ledere og medarbejdere skaber sammen, giver medejerskab og fælles retning
Vi tilbyder ikke undersøgelse af fysiske arbejdsforhold, da der er særlige brancheforhold og krav der kan gøre sig gældende på hver enkelt arbejdsplads.
Uanset hvilken metode I vælger for jeres APV-proces, er det et krav, at medarbejderne deltager i hele APV-processen. Det gælder både planlægning, gennemførelse, opfølgning og revision af APV’en.
Med en dialogbaseret metode, vil det hovedsageligt være medarbejderne der, via en faciliteret proces, udfører alle APV'ens obligatoriske fem faser:
"En arbejdspladsvurdering (APV) giver jer mulighed for at arbejde systematisk og effektivt med arbejdsmiljøet i virksomheden. APV’en er virksomhedens redskab til at få styr på arbejdsmiljøet.
APV handler om at kortlægge virksomhedens arbejdsmiljø, udpege de områder, hvor der er behov for en indsats, og lægge en plan for, hvordan I vil forbedre arbejdsmiljøet på disse områder."
Arbejdstilsynet 2022
Copyright © Alle rettigheder forbeholdes